mew 01 po zerowaniu licznika zgłupiał

Autorus
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 17, 2022 3:53 am

Mam szt 3 mew 01, wszystko działało świetnie. Żadnych problemów.
Wczoraj postanowiłem zresetować liczniki . Zrobiłem to przez chmurę . 3 liczniki elegancko się wyzerowały.

Dziś sprawdzam jak codziennie supla na telefonie i zaczynają się cyrki. Tylko jeden licznik działa normalnie. Dwa pozostałe zgłupiały po tym wyzerowaniu. Podają wartości mocy na minusie, mam fotowoltaik ale jest już ciemno. Jakby chodził odwrotnie.

1. Zresetowałem dodatkowo licznik poprzez przycisk oraz wejście w siec supla 192.168.4.1 i reset. Nic nie dało
2. Skasowałem licznik i jeszcze raz zainstalowałem. Nic nie dało.

Kończą mi się pomysły.

Fizycznie nic nie zostało zmienione w rozdzielniach.
Awatar użytkownika
Robert Błaszczak
Posty: 3970
Rejestracja: sob gru 22, 2018 8:55 pm
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

To wyczyść jeszcze historię pomiarów z Cloud.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak


Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Pokaż zrzuty ekranu z apki
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Autorus
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 17, 2022 3:53 am

Licznik został skasowany i wprowadzony jeszcze raz wiec nie ma historii pomiarów.
Załączniki
Screenshot_20221204_194743_SUPLA.jpg
Screenshot_20221204_194743_SUPLA.jpg (336.16 KiB) Przejrzano 363 razy
Screenshot_20221204_194753_SUPLA.jpg
Screenshot_20221204_194753_SUPLA.jpg (339.21 KiB) Przejrzano 363 razy
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Pokaż jeszcze pomiary z poszczególnych faz
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Autorus
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 17, 2022 3:53 am

Oczywiście. Już podaję.
Załączniki
Screenshot_20221205_085209_SUPLA.jpg
Screenshot_20221205_085209_SUPLA.jpg (314.71 KiB) Przejrzano 319 razy
Screenshot_20221205_085205_SUPLA.jpg
Screenshot_20221205_085205_SUPLA.jpg (323.51 KiB) Przejrzano 319 razy
Screenshot_20221205_085201_SUPLA.jpg
Screenshot_20221205_085201_SUPLA.jpg (323.5 KiB) Przejrzano 319 razy
Autorus
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 17, 2022 3:53 am

Oraz zwrócony:
Załączniki
Screenshot_20221205_085223_SUPLA.jpg
Screenshot_20221205_085223_SUPLA.jpg (316.77 KiB) Przejrzano 319 razy
Screenshot_20221205_085220_SUPLA.jpg
Screenshot_20221205_085220_SUPLA.jpg (329.52 KiB) Przejrzano 319 razy
Screenshot_20221205_085216_SUPLA.jpg
Screenshot_20221205_085216_SUPLA.jpg (325.65 KiB) Przejrzano 319 razy
Autorus
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 17, 2022 3:53 am

Czy jest jakaś możliwość całkowitego resetu tego licznika?

Reset licznika jak i kasowanie urządzenia z supla już robiłem. Nic nie dało.
Dalej podaje glupoty. Pobór z minusem.
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Resetowanie licznika i resetowanie do ustawień fabrycznych tutaj nic nie zmieni, bo żadna z tych operacji nie ma wpływu na układ pomiarowy, który w taki sposób mierzy.

Widzę trzy wyjaśnienia:
1. Wcześniej też było źle, ale tego nie zauważyłeś. Prawdopodobnie masz źle podłączony MEW. Sprawdź dokładnie wg viewtopic.php?t=8692 i popraw. Jeśli nie wiesz o co chodzi, to zleć to elektrykowi.
2. Poza resetem ktoś coś robił z podłączeniami (kolejność faz, kolejność przekładników, kierunek podłączenia przekłądników i kierunek założenia przekładników na przewodach). Rozwiązanie tego problemu analogicznie jak w p. 1
3. Coś się uszkodziło w układach pomiarowych/wewnętrznej pamęci. Rozwiązanie - reklamacja. Choć jest to dość nieprawdopodobne, aby dwa liczniki uszkodziły się w podobny sposób w tym samym czasie.

Osobiście obstawiałbym na 2 :P
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Autorus
Posty: 12
Rejestracja: pn paź 17, 2022 3:53 am

Dzięki za sugestię. Faktycznie zrobiłem reset do ustawień fabryczynch i nic to nie dało.

Jeśli chodzi o punkt 2. Wykluczam..nikt nic nie dotknął.

Jeśli chodzi o punkt 3 jest to nieprawdopodobne. 3 urządzenia po zwykłym kasowaniu licznika zdechly?
Nieprawdopodobne.

Jeśli chodzi o punkt 1. Dużo się bawiłem zeby to ruszyło.
Przetestowałem połączenia na 3 układach i wszędzie działało poprawnie..... jakas masakra.

Swoją drogą robiłem już kasowanie liczników ponad miesiąc temu i po tym zabiegu działały poprawnie.

Nie wyłączałem ich jeszcze zupełnie z prądu. Może jest tam jakieś podtrzymywanie danych w pamięci.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAMEL MEW-01”