Jaki sterownik do elektromagnesu przy furtce ?

Paquito
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 19, 2023 8:55 am

Ze względu na to, że jestem amatorem, to proszę Was o pomoc w następującej kwestii.
Chciałbym sterować elektrozaczepem furtki poprzez aplikację.
Mam furtkę z elektromagnesem otwieraną guzikiem z domofonu w domu, elektrozaczep jest z pamięcią.
Jaki sterownik musiałbym kupić aby móc otwierać elektrozaczep z aplikacji ? Przy elektromagnesie pewnie nie ma napięcia na stałe, a pojawia się ono w czasie wciśnięcia guzika w domofonie w domu. Dodatkowego przewodu nie mam możliwości aby pociągnąć z domu. Mam dostęp do 220V z automatu bramy i ewentualnie 24V też z automatu.
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18280
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

Jaki model domofonu tam masz ?
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Abyś mógł sterować tym elektrozaczepem zarówno z domofonu jak i innego urządzenia, to musisz mieć ten sam potencjał/napięcie doprowadzone.

Elektrozaczep pewnie jest podłączony do domofonu i do zasilania domofonu. Pewnie GND "-" jest podłączone na stałe, a + jest podawany z domofonu.
Prawdopodobnie możesz tam użyć SBW-02. Pod złącze 11 na SBW podłącza się + z zasilacza, a do 12 podłączasz przewód, którym idzie + do elektrozaczepu (ten sam co idzie z domofonu).

Jeśli nie masz dostępnego zasilania przy elektrozaczepie, to SBW możesz wstawić przy domofonie, tam gdzie są przewody do elektrozaczepu doprowadzone.

Natomiast aby ktoś mógł tutaj konkretniej pomóc, to przydałby się dokładny model domofonu oraz informacje o tym jak to masz teraz podłączone.
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Paquito
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 19, 2023 8:55 am

ok, dziękuję póki co. Odszukam schemat podłączenia to wstawię.
Paquito
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 19, 2023 8:55 am

Wstawiam zdjęcia - taki mam domofon. Co dalej ? :)
Załączniki
4.jpeg