Sonoff basic - działanie po utracie komunikacji

lebos
Posty: 28
Rejestracja: pt maja 19, 2023 6:29 pm

Witam
Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Mianowicie "przesiadam" się z Ewelinka na Suple i testuje działanie. Sonoff w Ewelinku po ustawieniu np. minutnika na wyłączenie lub harmonogramu na włączenie/wyłączenie (online) może stracić komunikację i będzie działał ofline tak jak było mu zadane. Natomiast w Supli po utracie komunikacji nie są wypełniane żadne akcje. Czy to wina firmwaru? Czy są firmwary które spełniają moje oczekiwania?
Awatar użytkownika
pzygmunt
Posty: 18280
Rejestracja: wt sty 19, 2016 9:26 am
Lokalizacja: Paczków
Kontakt:

W Supli minutnik nie jest jeszcze dostępny ale jak będzie to urządzenie odliczanie powinno kontynuować nawet po utracie połączenia.
Harmonogramy realizowane są przez chmurę więc bez sieci nie są wykonywane.
Awatar użytkownika
klew
Posty: 8184
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm
Lokalizacja: Wrocław

Aktualnie możesz też ustawić przekaźnik na funkcję "automat schodowy" i czas skonfigurować w cloud. Takie ustawienie też działa gdy urządzenie nie jest online
Widzimy się na Supla Offline Party vol. 2 :!:
Awatar użytkownika
Basmar
Posty: 378
Rejestracja: pt wrz 09, 2022 10:53 am
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

klew pisze: pt maja 19, 2023 7:06 pm Aktualnie możesz też ustawić przekaźnik na funkcję "automat schodowy" i czas skonfigurować w cloud. Takie ustawienie też działa gdy urządzenie nie jest online
Czy to znaczy, że można zastosować automat schodowy do auto Power cycle na przykład jeżeli router internetowy zawiesi się to automat przy braku odpowiedzi Ping wyłączy zasilanie na 10 sekund i ponownie załączy?

Dałoby się?
No i cały plan spalił na panewce :cry:
lebos
Posty: 28
Rejestracja: pt maja 19, 2023 6:29 pm

Dziękuje za szybką odpowiedź. Czyli schodowy działa na czas? W jakim zakresie? Sonoffa mam zastosowanego w podlewaniu i niechciałbym będąc na wakacjach żeby w razie przerwy w komunikacji lala się woda.:). A muszę szybko uciekać z Ewelinka bo łączenie z serwerem to minimum 5 prób, a wczoraj chyba po ostatniej aktualizacji z sonofa 4ch zniknęły mi opcje minutnika, pętli czasowej i harmonogramów. Dziwne bo w basicu jeszcze są.
Awatar użytkownika
lukfud
Posty: 2091
Rejestracja: czw lis 23, 2017 11:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Basmar pisze: sob maja 20, 2023 11:13 am
klew pisze: pt maja 19, 2023 7:06 pm Aktualnie możesz też ustawić przekaźnik na funkcję "automat schodowy" i czas skonfigurować w cloud. Takie ustawienie też działa gdy urządzenie nie jest online
Czy to znaczy, że można zastosować automat schodowy do auto Power cycle na przykład jeżeli router internetowy zawiesi się to automat przy braku odpowiedzi Ping wyłączy zasilanie na 10 sekund i ponownie załączy?

Dałoby się?
W bibliotece jest metoda "setAutomaticResetOnConnectionProblem(unsigned int timeSec)", która restartuje ESP przy braku połączenia z serwerem, bądź wifi. Przy małej modyfikacji metody "turnOn()" przekaźnika można osiągnąć wspomniany przez Ciebie efekt. Funkcja automatu schodowego nie ma tu znaczenia.
https://www.facebook.com/groups/supladiy/
Awatar użytkownika
Basmar
Posty: 378
Rejestracja: pt wrz 09, 2022 10:53 am
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

lukfud pisze: śr maja 24, 2023 4:38 pm
Basmar pisze: sob maja 20, 2023 11:13 am
klew pisze: pt maja 19, 2023 7:06 pm Aktualnie możesz też ustawić przekaźnik na funkcję "automat schodowy" i czas skonfigurować w cloud. Takie ustawienie też działa gdy urządzenie nie jest online
Czy to znaczy, że można zastosować automat schodowy do auto Power cycle na przykład jeżeli router internetowy zawiesi się to automat przy braku odpowiedzi Ping wyłączy zasilanie na 10 sekund i ponownie załączy?

Dałoby się?
W bibliotece jest metoda "setAutomaticResetOnConnectionProblem(unsigned int timeSec)", która restartuje ESP przy braku połączenia z serwerem, bądź wifi. Przy małej modyfikacji metody "turnOn()" przekaźnika można osiągnąć wspomniany przez Ciebie efekt. Funkcja automatu schodowego nie ma tu znaczenia.
A to Ci informacja.

Jak można to zaimplementować do GG?
No i cały plan spalił na panewce :cry:
lebos
Posty: 28
Rejestracja: pt maja 19, 2023 6:29 pm

A jak jest z awaryjnością suplacloud? Zdarza się że są problemy z połączeniem?
Awatar użytkownika
Basmar
Posty: 378
Rejestracja: pt wrz 09, 2022 10:53 am
Lokalizacja: Irlandia
Kontakt:

lebos pisze: czw maja 25, 2023 5:40 am A jak jest z awaryjnością suplacloud? Zdarza się że są problemy z połączeniem?
Jezeli mamy stabilny internet (nie musi byc szybki lecz stabilny), sygnał WiFi jest dobry, bez zakłuceń, Supla Cloud działa bez problemów.

Mam systemy na Supla Cloud w Polsce i co naj mniej 8 lokalizacji zagranicą z kilkunastoma urządzeniami na każdej instalacji, 0 problemów.

Polecam Cloud.
No i cały plan spalił na panewce :cry:
lebos
Posty: 28
Rejestracja: pt maja 19, 2023 6:29 pm

Nie wiem jak to jest w sieciach komórkowych ale właśnie wczoraj w Routerze LTE (T-mobile) na którym postawiona jest sieć skończył się internet. Gdy z kompa próbuję otworzyć stronę od razu wyskakuje monit że nie ma internetu, przyszły smsmy od operatora że limit wyczerpany a Sonoffy z suplą nadal działają :). Jak to rozumieć?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna dyskusja”